Wednesday, January 27, 2010

在你心深处的冰川 The glaciers in your heart

在你心深处的冰川

当我和周围的朋友说我要骑自行车到中国看冰川,每个人都是大吸一口气,睁大了眼睛问:

“那要多远啊?”

“要花多少的时间?”

“不危险吗?不怕遇到坏人?

“家人怎么办?”

“工作怎么办?”

… …

很多问题,我并没有答案。

但也有很多的人说:

“中国?冰川?一定很美吧!”

“噢,我也想去。但我是想走。”

“噢,我也想去,但我的体力不行。

“如果我有时间,我也想。”

“等我有钱了,我也要。”

“再过年,等我小孩长大了,我就能。”


我想在每个人心中都会有自己的梦想,自己想要的生活。何不从这一刻开始,做一件让自己打从心里微笑的事:

“我不能跑马拉松,但我可以用双腿走完这个楼梯。”

“现在这一口吃下的蔬菜,很好吃。”

“又被客户放鸽子了,哈!去接孩子放学吧。”

“掏出口袋里所有的零钱,交给帮助海地地震筹款的学生。”

“不用塑料袋了,这面包我拿在手上就可以了。”


“今天天空很蓝。”


冰川,就在你心中,就在你眼前。


当然最后我希望得到你的帮忙:

有空吗?一起来骑自行车?我们这星期天就有活动。

我也希望得到捐款和赞助,你有认识团体或组织愿意赞助环保醒觉运动的吗?


谢谢


The glaciers in your heart


When I told people that I would cycle all the way to China to visit glacier, they often shocked and say:

“How far is it?”

“How long will it take?”

“Isn’t that dangerous? You may get rob or something?”

“What did your wife said?”

“How about your kids?”

“What? Quitting your job for that?”


Not all questions have answer.


There are others who say:

China’s mountain and glaciers? they must be very beautiful.”

“I had the same idea, but I what to travel from … to … to see … .”

“I wish I am that strong.”

“If I have the time, I would …”

“Wait until I save enough money I would …”

“After I retire I would have time to …”


Dreams are not meant to be bury deep in you heart, why not live you dream now:

“I can not run a marathon, but I can walk up these stairs.”

“These salads are so tasty.”

“What? You can not make it to the appointment!Good, I can fetch my kids home now.”

“Grab all the coins in my pockets and give it to the Haiti earth quake donation."

"Keep the plastic bag; I can carry it in my hand."


"The sky is blue today."


The glaciers is in your heart.


Lastly I must say: we need your help.

Free this weekend? How about doing a bicycle trip with us?

We also wish to find sponsor and donation. Do you know groups or company that sponsor environmental awareness program like this? Please let us know.


Thanks.

1 comment:

  1. 人不疯狂枉少年。其实不管在人生的那个阶段,应该都会有自己想完成的事。始终相信只要勇敢的踏出那一步,没有任何事是办不到的。自己的人生自己选择,我还在学,学着慢慢体会自己生命的每一刻,学着把握着每一个当下,学着做自己与别人生命中的天使。

    ReplyDelete