Friday, January 8, 2010

缘起 It starts with the idea:

人类文明的生活,为这个地球表面带来巨大的改变。一个生活在赤道的人,很难想像冰川消融和我们有什么关系。我和我的同伴,希望用我们喜欢的方式:自行车,骑行到冰川看一看。

We, as modern civilized humans lead a life which has made a huge impact on the Earth that we live in. For us who live in tropics, it is hard to imagine melting of mountain glaciers would have anything to do with us. Me and my friend, would like to cycle to the glaciers, just to have a look, before it disappear.

活动说明:
在冰川消失前,从亚洲大陆最南端:
马来西亚,丹戎比艾 ,
骑自行车到中国西藏,珠峰大本营,看看冰川。

活动时间:2010年6月至12月

队员:1.刘国明
2.张伟光

出发点与终点:丹戎比艾,马来西亚。

全程距离:约14 000 km。

期望:希望激发每一个微小的个人,以自己喜欢的方式,和环境和平的相处着。

Plan:
Cycling from southernmost point of mainland Asia, Tanjung Piai ,Malaysia
to base camp of Mt. Everest, Tibet, China , to see glaciers before they disappear.

Time duration: From June to December 2010.

Team member: 1. Liew Gok Ming
2. Chong Wai Kwong

Starting and finish point: Tanjung Piai, Malaysia.

Distance: About 14 000km.

Hope to: Inspire every individual to find their own comfortable and peaceful way to live with the environment.

7 comments:

  1. 完美 !曾几何时....我的梦想

    ReplyDelete
  2. 成功源自堅持理想,我为你们的理想而感到骄傲,感动。。。

    ReplyDelete
  3. Omg !!
    我伟大的老师~
    我会珍惜我们剩下的几天,精神上支持你!
    谢谢你让我知道我一生中第一个真实的人因梦想而伟大~
    永远知道我有一个老师曾经踏脚车14000km到冰川~

    ReplyDelete
  4. 在中国报看到您们的报导,好奇的问一问!!西藏是自治区,到现在都没有开放给游客自由行!也严格执行海外游客进藏旅游必须由指定旅行社或散客中心接待等!!请问您们又如何可以成行呢?您们又如何得到入 藏纸/函呢?
    希望老师可以给予解答。

    ReplyDelete
  5. 老师!我们初三2因您而感到骄傲!

    ReplyDelete
  6. 老师,加油!

    ReplyDelete
  7. 老师,几时renew

    ReplyDelete